Vi er helt enige med Mikkel Lundemann (23. august) i, at det er fantastisk, at vi nu begynder at høste frugterne af den turismeindsats, der blev lagt i foregående valgperiode, blandt andet af daværende borgmester Mogens Haugaard.
Turismen stiger på Stevns. Det er ikke kommet af sig selv og det er ikke kommet ved at holde lukkedage, uanset personaleudfordringer eller ej. Det et resultat af et godt og fremsynet stykke arbejde. Trods skepsis rundt omkring, var det helt rigtigt set af Mogens Haugaard, at Stevns gik med i samarbejdet i Visit Sydsjælland Møn, som henter turister til Stevns via markedsføring i udlandet, bl.a. Holland og Tyskland.
Personalesituationen på Stevns Fyr skulle have været løst før den medførte lukkedage overhovedet, skraldespande tømt, skilte opdateret osv. Man holder jo heller ikke lukkedage i højsæsonen på Arken eller Søfartsmuseet. Hvis vi vil turisme på Stevns, skal vi op i et andet gear og være på forkant hele tiden. Fakta er, at Stevns Fyr har et besøgstal på ca. 60.000. Går 20.000 turister op i fyret til en entre af 20 kr., er der finansieret en medarbejder. Turister forventer ikke, at alt er gratis, Mikkel. Gør du selv det? Hvor er det velkendte konservative købmandsskab blevet af?
Læs hele artiklen – klik her